Mevrouw H. Hafkamp uit Bergen heeft op zaterdag 2 mei 2026 officieel haar Koninklijke onderscheiding ontvangen. Tijdens een bijeenkomst in de raadzaal van sportcentrum De Beeck speldde burgemeester Jaap Bond haar de bijbehorende versierselen op.
De onderscheiding, Ridder in de Orde van Oranje-Nassau, werd eerder al toegekend tijdens de Lintjesregen, maar kon toen niet worden uitgereikt. Deze ceremonie vormde alsnog een passend moment om haar inzet te waarderen.
Mevrouw Hafkamp ontvangt deze Koninklijke erkenning vanwege haar langdurige en veelzijdige bijdrage aan de samenleving. In haar loopbaan was zij actief als wethouder en burgemeester, maar ook na deze functies bleef zij zich intensief inzetten voor maatschappelijke en bestuurlijke organisaties.
Zo is zij onder meer betrokken bij het reddingswerk van de KNRM in Egmond aan Zee, de Historische Vereniging Bergen en het jaarlijkse 4 mei-concert. Daarnaast vervult zij diverse toezichthoudende rollen en is zij actief als vertrouwenspersoon voor burgemeesters.
Met haar verbindende aanpak, bestuurlijke ervaring en maatschappelijke betrokkenheid heeft zij een grote en blijvende impact op de gemeenschap. De uitreiking van deze onderscheiding onderstreept de waardering voor haar jarenlange inzet.










