Aan tafel met…
Aan tafel met… geeft mensen uit het dorp de gelegenheid om hun verhaal of kennis te delen met anderen. Dit kan een interessant beroep zijn, een leuke hobby, een onderwerp dat je na aan het hart ligt of iets interessants dat je hebt (mee)gemaakt. De tafel in PostaanZee biedt zo een podium voor interessante workshops, verrassende presentaties en boeiende verhalen.
Als je zelf eens een Aan tafel met… wilt verzorgen kunt je je aanmelden bij de medewerker van de bibliotheek.
Twee jaar geleden vertelde Ronald vol enthousiasme over het voormalige stoomtramstation in Egmond aan Zee. Hij deelde verhalen over de rijke geschiedenis van het gebouw, de impact van de stoomtram op het dorp en de toekomstplannen voor dit bijzondere erfgoed. Samen met Alies zet hij zich sindsdien in om het station nieuw leven in te blazen.
Op donderdag 11 september nodigen Alies en Ronald belangstellenden opnieuw uit om letterlijk aan te schuiven aan hun eigen keukentafel – in het hart van het oude stoomtramstation. Tijdens deze bijeenkomst vertellen ze wat er sinds dat eerste gesprek allemaal is veranderd, welke stappen er al zijn gezet en welke plannen nog in de pijplijn zitten.
Het concept Aan tafel met… werd dit voorjaar al eens georganiseerd, op 8 mei jongstleden. Omdat er toen slechts een beperkt aantal mensen aanwezig kon zijn, krijgt het evenement nu een vervolg. Daarmee krijgen ook de mensen die de eerste editie hebben gemist een nieuwe kans om deel te nemen.
De bijeenkomst vindt plaats van 13.30 tot 15.00 uur in het stoomtramstation aan de Pieter Schotsmanstraat 1 in Egmond aan Zee.
De toegang is gratis, maar er is slechts plaats voor twintig personen.
Aanmelden kan via PostaanZee: info@postaanzee.nl
Alies en Ronald hopen opnieuw op een levendige middag, waarin verleden en toekomst van dit markante gebouw samenkomen. Een unieke gelegenheid om verhalen uit de eerste hand te horen en te ontdekken welke plannen er nog klaar liggen om dit stukje lokale historie te behouden en verder te ontwikkelen.











