Op zondag 26 oktober 2025 staat Muziekcafé Soigné volledig in het teken van traditionele jazz. Van 16.00 tot 18.00 uur treedt de band Friends of New Orleans op, een groep ervaren muzikanten die de sfeer van de roaring twenties en de jazzclubs van New Orleans weer tot leven wekken. Het café opent om 15.00 uur.
De band is in 2016 ontstaan uit de roemruchte Chicago Jazz Band en beschikt over het juiste muzikale DNA om de oude stijl in authentieke vorm te spelen. Hun motto: lekker samen muziek maken, met passie, plezier en swing. En dat hoor je terug in elk nummer.
Bezetting:
-
Hans Lampers – Cornet en zang
-
Tjibbe de Vries – Trombone en neusfluit
-
Henk van Doodewaard – Klarinet, alt- en tenorsaxofoon
-
Wouter Borgers – Bassaxofoon
-
Henk Kotterer – Banjo en zang
-
Fred de Haas – Wasbord en drums
Samen zorgen zij voor een muzikale reis naar de bakermat van de jazz, waar improvisatie, ritme en vrolijkheid hand in hand gaan. Verwacht een middag vol meeslepende melodieën, aanstekelijke ritmes en verrassende solo’s.
Details optreden:
- Datum: Zondag 26 oktober
- Tijd: 16.00 – 18.00 uur
- Locatie: Muziekcafé Soigné, Adelbertusweg 31, Egmond-Binnen
- Entree: Gratis (vrijwillige bijdrage tijdens pauze)
- Reserveren:via de website: www.muziekcafesoigne.nl, onder de knop contact
Met Friends of New Orleans garandeert Muziekcafé Soigné een sfeervolle zondagmiddag vol pure, swingende jazz. Een must voor liefhebbers van muziek met ziel.










